Friday, May 29, 2009

Chin Peng

Tak habis-habis pula sekarang ni berbincang pasal si Tua ni. Jika sudah menolak Malaysia, buat apa perlu dikenang lagi. Walau apapun terjadi, si Tua ini tak perlu dikasihi langsung. Betapa darah rakyah Malaysia yang menyelaputi tangannya masih merah mengalir sehingga kini. Kesimpulannya, si Tua ini tidak boleh langsung dimaafkan!

Tiada alasan yang membolehkan dia diampun. Hatta kemanusiaan kerana perbuatannya yang menyamai Pol Pot. Dia bernasih baik kerana tidak perlu dibicarakan seperti Pol Pot tetapi itulah yang sepatutnya! Berapakah nyawa yang terkorban hasil daripada kebebalan si Tua ini mempertahankan ideologi usangnya!

Anehnya, ada manusia dah penulis blog yang mengangkatnya sebagai wira kemerdekaan! Adakah dosanya dapat dihapuskan dengan mendewa-dewakannya pula? Chin Peng adalah komunis dan komunis adalah Chin Peng. Jadi tak perlu "pemutihan" kepada imejnya! Hutang darah dibayar darah tetapi ia tidak berlaku kepada dia. Dia masih hidup di Thailand menjalani kehidupan biasa.

Negara Malaysia ini tidak perlukan si Tua ini atau penyokongnya. Jika dirasakan Malaysia ini kurang sesuai bagi mereka, mereka dipersilakan pergi ke tempat lain yang sanggup menerima pengkhianat seperti mereka. Malaysia akan lebih aman tanpa mereka.

Jelaslah sejarah tidak lagi dipentingkan sehingga melahirkan rakyat yang tidak patriotik dan buta sejarah. Saya berharap Malaysia dapat menjadi seperti Amerika yang begitu berbangga dengan sejarahnya dan diajar disemua peringkat. Boleh dikatakan kebanyakan "rakyat dunia" tahu serba sedikit sejarah mereka!

Kerajaan bertindaklah ...!

No comments:

Post a Comment

Berikan pendapat dan cerita asalkan tidak menyentuh perkara sensitif. Terima kasih.